AnkieM.reismee.nl

Apen in huis, chique restaurant en knappe safariman!

Vandaag weer een nieuw verhaaltje over de afgelopen week hier in Zuid-Afrika. Deze week heerlijk een weekje vakantie en op naar Sun City. Ja jongens, jullie hebben mei vakantie, dus wij ook vakantie! Afgesproken met Roy (een man van het reisbureau) dat hij ons op maandagochtend op 8 uur op komt halen. Zitten we nog lekker te ontbijten om 7.40 uur, gaat de bel al. Daar is Roy, die is wel heel vroeg, dat zijn we hier niet gewend (ik sowieso niet, want ben altijd te laat)! Op naar Sun City, de reis zal ongeveer 3 uur duren. Na een erg lange autorit komen we dan eindelijk aan op Sun City. Daar hebben we ingecheckt en dan moeten we nog wachten tot 14 uur voordat we ons appartement in mogen. Eerst maar iets eten dan. Een heerlijk bord spaghetti, want dat heb ik al 2 weken niet meer op helaas. Daarna ons appartement in om daar alle spullen uit te pakken. Het was een luxe kamer met eigen badkamer. In die badkamer een luxe douche en een heerlijk bad. Daar zullen we is flink gebruik van gaan maken. Het is erg mooi weer, dus snel onze bikini aan en dan heerlijk even aan het zwembad gaan zitten, wat toch voor ons appartement ligt. Daar maar weer een potje Uno gespeeld en een aantal baantjes getrokken, want dit water was gelukkig wel iets warmer als bij Lynette. Toen kwam de Life Guard even langs om een praatje te maken, toen hij hoorde dat wij uit Nederland kwamen, werd hij helemaal enthousiast en ging alle spelers van het Nederlandse voetbalteam van nu, van 15 jaar geleden en van 25 jaar geleden opnoemen. Nou hier konden we helaas maar weinig over mee praten, maar af en toe een naam noemen en hij begon weer een heel verhaal. ’s Avonds met het busje mee naar de entertainment hal om daar wat te gaan eten, allemaal eet tentjes dus kiezen maar. Uiteindelijk gekozen voor de burgertent, slechte keuze, koude rib en geen bestek. Dit is niet helemaal waar wij van houden. Dan gaan we maar lekker de buurt daar verkennen en later iets drinken. Eerst in een klein barretje, waar niemand anders zat. Daarna nog naar een club om nog een drankje te drinken. In die club hadden we geluk, want er was een show aan de gang. Er waren nog 2 stelletjes meer in de club. 1 stel was een showtje aan het weggeven, met heel oversekst en vies dansen. Het was niet om aan te zien, maar achja, je moet ergens naar kijken hè!

Dinsdag, een beetje uitslapen, maar niet te lang, want we hebben nog zat te doen. Eerst maar eens wat boodschappen gaan doen, op naar de receptie om daar te vragen of er een busje is. Bij de Spar inkopen gedaan voor het eten vanavond (helaas geen Jolanda of Francien aan de kassa). Toen we weer terug waren zijn we richting de jungle gewandeld om daar wat watervallen te bekijken. Eerst blijven we op het verharde nette pad, maar wat zou er te zien zijn als we al die andere stenen aflopen? Toch maar is gaan kijken, paadje af en wat zien we daar een aantal beesten lopen, wat zijn het, ratten? Even wachten totdat ze voorbij zijn, maar onee ze lopen nu ook aan de andere kant. Daar staan we dan, 2 heldinnen bij elkaar, ingesloten door kleine ratten. En nu? Even wachten, nog maar een fotootje maken en nog even wachten. Ja, we kunnen ze zijn het paadje overgestoken. Weer verder opzoek, wat zullen we nog meer tegen komen. Een mooie route gehad in de jungle en aan het uiteinde komen we uit bij de Valley of Waves. Woow, dat ziet er heerlijk uit, een heerlijk nagemaakt strand met zwembad met golven. De Sportiom is er niets bij. Handdoekje gehuurd en liggen maar, hier kunnen we wel heel de dag vertoeven denk ik zo! Daarna weer naar ons appartement om daar een heerlijke maaltijd klaar te maken. Jaja, we zullen ook nog maar eens een keertje zelf koken. Een aantal pannen te weinig, maar met een beetje improvisatie, gaat het vast wel lukken. En ja hoor, we hebben heerlijk gegeten. Daarna nog lekker op bed een wijntje gedronken en nog even geskypd met Roel, ja die begin ik nu toch wel heel erg te missen. Vroeg naar bed, want morgen gaan we dan eindelijk op safari!

Vroeg ons bed uit, poehpoeh, is het echt al tijd, nog een aantal keer snoozen hoor, nee nu moeten we er echt uit. Daar gaan we dan, op naar de safari. In de safari auto, brr… wat is het koud. Iemand een dekentje? Ja graag!! Helemaal ingepakt rijden we dan richting het Pilanesberg Nationaal Park. Hier doorgereden en heel wat dieren gezien. Zoals giraffe, zebra’s, leeuwen, gnoes, apen, neushoorns, nijlpaarden, springbokken, impala’s, zwijnen, buffels en nog wat andere beesten. Gelukkig wordt het iets warmer en kunnen we mooie foto’s maken. Maar het zal toch niet hè, ja hoor ik heb weer niet goed opgelet. Staan de leeuwen langs ons, is mijn camera leeg…. Dan maar foto’s maken met mijn telefoon en zoeken naar andere dieren. Na de safari wat rondgelopen op het park en even naar onze kamer geweest. Daar het overige eten van de dag ervoor opgebakken en weer lekker gegeten. Natuurlijk de afzuigkap te laat aan gezet, dus een hele walm in het huis. Dan maar het raampje een stukje open. Ik moest even naar de wc en Elise zat in de slaapkamer. Hoor ik wat geluiden van de luxa flex, ik dacht al, wat is Elise nu weer aan het doen. Elise lag op bed en dacht wat is Ankie toch allemaal aan het rommelen op de badkamer. Ze zal is gaan kijken en ik hoor op de badkamer een gegil. Roept ze kei hard er zit een aap in de keuken, ik dacht, die maakt een grapje. Nou het was echt waar zei ze. Ik van de wc af en heel voorzichtig de deur open gemaakt, bang dat die aap op me af zou springen. Daar zat ie dan, een aap bij het raam. Ojee en nu… Weer snel terug gerend naar de slaapkamer er de deur dicht. Zo wij zitten veilig. Shit, en als hij nu alles op zijn kop zet in het huis en alles opmaakt, dat moeten we niet hebben. Die aap moet naar buiten en dat raam moet dicht, maar hoe gaan we dat doen? Oké, nog maar een keertje heel voorzichtig gaan kijken dan. Hé hij zit buiten, wie gaat dat raampje dicht doen? Oké alle moed bij elkaar geraapt en daar ga ik om dat raam dicht te doen. Yes, dicht en apen zit buiten met een zak snoep, die heeft hij dus meegenomen. En hij had ook al alle druiven opgegeten die op de aanrecht stonden. Wat zijn die beesten slim joh, luxa flex open doen en naar binnen kruipen. Nou daar stonden wij dan, te shaken en we durfde echt niet meer naar buiten toe. Later toch maar naar buiten gegaan en nog even naar de Valley of Waves gegaan om de bandenbanen nog uit te gaan proberen, die hadden we de dag ervoor niet gezien. Nadat we ons daarna thuis weer hadden opgefrist zijn we wat gaan eten. Lynette had gezegd dat we naar Santorini moesten gaan, want daar zou je heel lekker kunnen eten. Wij naar het hotel toe, in een dikke mercedes werden we er naar toe gebracht. Nee niet uitstappen, je deur wordt voor je opgemaakt. Ojee, waar zijn we nu beland. Opzoek naar het restaurant, naar boven gegaan en daar weer gevraagd aan een ober. Die vertelde ons dat het gesloten was, maar we konden daar wel gaan eten. Oké doen we dat. We werden begeleidt naar onze tafel en toen we gingen zitten legde de bediende een servet op onze schoot. Een ober stelde zich voor en vroeg of we wat wilde drinken. Tja… er staan al 2 wijnglazen op tafel, dus een lekker biertje durf ik hier niet te bestellen. Nou dan doe maar een flesje zoete witte wijn, hadden ze bijna niet. Dan doe maar de witte huiswijn, om toch maar een beetje op ons geld te letten. Toen kregen we de menu kaart, tja, wat zullen we is gaan uitkiezen uit al die luxe gerechten. We voelen ons hier absoluut niet op ons gemak, deze chique dingen kennen wij allemaal niet. Uiteindelijk hebben we heerlijk gegeten! En jullie raden het vast wel, we waren weer als laatste weg uit het restaurant.

Donderdag, er werd gesproken over een bewegende brug, dit zou erg mooi zijn. We zijn opzoek gegaan naar die brug. Bij een aantal personen wezen vragen en het zou The Bridge of Time zijn. Die brug hadden we al 3 keer gehad, maar dit zou elk heel uur gebeuren. Oké, over een kwartiertje gaat dat beginnen, dus gaan we nog maar eens kijken. Eenmaal op de brug, in afwachting totdat die gaat bewegen (wat ik al niet kon geloven, want het was helemaal van steen). Nou daar gaat het beginnen hoor, muziek start, er komt wat rook aan de zijkanten en spannende geluiden. Daar staan we dan 10 minuten en dat was het al. Een beetje een tegenvaller dus. Daarna naar de cultural village. Hier werd eerst iets verteld over de verschillende culturen en gewoontes in Zuid-Afrika. Daarna werd er nog een mooie show opgevoerd, met dans en zang. Hierbij werden ook mensen uitgekozen om mee te dansen, gelukkig had ik geluk en kon ik lekker blijven zitten. Toen zijn we om 16 uur nog een keer op safari geweest, we hadden de dag ervoor geen olifanten gezien en die wilde we toch wel heel graag zien! Weer in de safari auto en wat hadden we een uitzicht. Poehpoeh wat een knappe safari man! Al zien we die olifanten niet, is niet erg, ik kan 3 uur lang naar deze knappe man zitten kijken (sorry Roel!). Op safari viel het ontzettend tegen, weinig dieren gezien helaas. En helaas ook geen olifanten! Dit vonden we toch wel erg jammer. Het laatste uur niets meer gezien, het was al donker en het leek wel zoeken naar een speld in de hooiberg. Op de weg naar huis kregen we nog een lesje over de sterren. Romantisch hoor, kan hij niet even dicht bij ons komen zitten? Helaas dat deed hij niet. Weer terug op bestemming dan toch maar vragen of we op de foto mogen, YES hij wil!

Vrijdag, de laatste dag. Alles ingepakt en naar de receptie om uit te checken. Daar zou Roy op ons zitten te wachten. Helaas communicatie foutje, maar bijna een half uur verder had hij ons gevonden. Wat gaan we nu nog doen of gaan we gewoon meteen richting huis. Wij willen wel op safari, misschien zien we olifanten. Dus nog maar een keer op safari. Helaas, ze zeggen 3 keer is scheepsrecht, maar weer geen olifanten! Dan maar richting huis gereden van een ontzettend lange rit. Nog even langs een dorpje gereden en daar wilde we wat gaan eten bij de Mac Donalds. Helaas gesloten, want de stroom lag eruit. Dan maar langs de KFC, helaas geen keuze, we kunnen alleen kip kiezen en verder niets, want de stroom ligt eruit. Dat is hier heel normaal, de verkeerslichten doen het niet, dus een hele chaos op de weg. Maar de mensen zijn het gewend, er valt hier namelijk bijna dagelijks de stroom uit. Terug bij Lynette nog even gedoucht, shit hier lag de stroom er ook uit en ik had koud water. Maar ik moet toch echt mijn haren wassen, want ik heb vet haar. Dan maar bikkelen en super snel douche met koud water. ’s Avonds nog met Etienne en Hennie naar de bar geweest, het was er weer enorm druk (er waren 2 andere mensen en verder was de kroeg leeg). Iedereen kijkt me raar aan, want ik ben een vrouw en drink bier… Ja dat doe ik en ik probeer alle verschillende biertjes hier ook uit. De ene is lekkerder als de andere. Een gezellig avond gehad.

Zaterdag en zondag niet veel gedaan, lekker gerelaxt en in de avonden een filmpje gekeken. Rustig aan doen, want morgen moeten we dan toch echt weer een dagje naar stage. Vanaf nu zullen de drukkere weken gaan beginnen.

Tot snel allemaal en leuk dat je weer heel mijn verhaal gelezen hebt! Elke keer denk ik, ik houd het kort, maar volgens mij ben ik daar niet zo goed in.

LiefsXxx

ad en sjan

Hallo Ankie
wat een verhaal weer. Leuk om te lezen en we wensen je morgen weer veel succes met je stage. Groetjes.

annie van der schoot

Hallo Ankie,
Dat is een mooie vakantie week geweest . Nu weer verder met je stage. Groetjes.

Pleun

Eindelijk tijd gehad om alles bij te lezen!
Klinkt goed :-), enjoy!

Mien en Frans

Ankie weer een flink avontuur beleefd, zoals apen in huis helaas dus nog geen olifanten in huis, maar wie weet komt dat nog. dan wil ik ook jullie reactie wel een zien hi hi hi. Nu komt dus je werktijd want veel heb ik daar nog niet over gehoord. succes en ik blijf op de hoogte als jij blijft schrijven. Heel veel groetjes uit Boxtel

Francien olijslagers

Leuk hoor Ankie. Ja Jolanda en francien kom je alleen bij Waldo in Esch tegen natuurlijk????
Geniet er nog van!
Groetjes